Сидіння на велосипед
Сідло на велосипед: важлива складова комфорту
Велопоїздка має дарувати задоволення без дискомфорту та болю. Сидіння на велосипед бере на себе частину навантаження тіла байкера і підтримує кістки таза. Невідповідна, неправильно налаштована модель – причина швидкої втоми, болісних відчуттів і навіть проблем зі здоров'ям.
При виборі сидіння необхідно керуватися анатомічними особливостями тіла та особистими уподобаннями щодо комфорту. У відповідного виробу основа прогинається під тиском сідничної кістки, покриття не ковзає навіть у спекотну чи дощову погоду. Вимоги щодо вибору для екстриму, трюків, змагань та далеких поїздок відрізняються.
Як вибрати сідло
При покупці керуються такими критеріями:
- ширина. Залежить від відстані між сідничними кістками тазу, що створюють опору для тіла при посадці. Занадто вузьке сидіння не підтримує велосипедиста, а широке натирає шкіру, особливо у спеку;
- матеріал. Багатьом подобається шкіра, вона легко розношується, швидко підлаштовуючись під форму тіла власника. На байках середнього цінового сегмента ставлять сидіння зі шкірозамінника, також використовують пластик, дерматин та інші матеріали;
- жорсткість. Сідло туристичного, шосейного чи гірського байка не повинно бути м'яким, інакше одяг швидко промокне від поту, а судини почнуть німіти. Такі моделі розраховані на новачків, які мало катаються на байку;
- форма. Майданчик під сідничні кістки має бути довгим, щоб тіло нормально зміщувалося назад або вперед під час їзди. Важливо переконатися, що боковинки носика не виступають – інакше вони натиратимуть шкіру на внутрішній стороні стегна.
Багато велосипедистів віддають перевагу сидінням з отворами. Такі конструкції спеціально продумані, щоб зменшити тиск на промежину.
Конструкція та регулювання
Мало вибрати підхоже сидіння, необхідно правильно налаштувати його. Найбільш поширені моделі, що складаються з чотирьох частин – рами, основи, прокладки та покриття. Для першої використовують металевий дріт, від нього залежить підсумкова жорсткість виробу. Велосипедні сидіння для дорожніх мотоциклів додатково оснащені амортизаторами.
Регулювання проводиться за індивідуальними параметрами, для чоловіків та жінок по-різному. Носик краще розмістити в горизонтальному положенні, щоб унеможливити зайве навантаження на область паху та руки. Жіночі моделі завжди ширші за чоловічі з урахуванням анатомічної будови сідничних кісток.