Як вибрати трюковий самокат
.jpg)
Самокат для трюків впевнено захоплює серця все більше і більше чоловіків віком від 8 до 16 років. Якщо ще кілька років тому цей рух був помітним лише в країнах західної Європи, то зараз ви можете бачити все більше і більше невгамовних самокатерів у наших парках. Вони невпинно стрибають і крутять самокати навколо себе, шокуючи перехожих. Катання на трюковому самокаті розвиває координацію та почуття рівноваги, а при розучуванні трюків зростає фізична сила та покращується реакція. ТаЯкщо ваш син загорівся ідеєю освоїти трюковий самокат, не перешкоджайте цьому. Згадайте про тих дітей, які зовсім не бажають проявляти фізичну активність і порадійте за свою дитину.
РОЗБИРАЄМОСЯ З ПРИСТРІЙ І ОСНОВНИМИ ПАРАМЕТРАМИ
Отже, якщо ви горите бажанням купититрюковий самокатдля свого сина, потрібно розібратися з його пристроєм і особливостями виконання. Загалом конструкція самокату досить проста, що й вплинуло на його популярність серед підлітків. Сучасний самокат для трюків - це витривала дека з алюмінію, міцне кермо, система компресії та пара коліс. Вага його знаходиться в межах від 3 до 5 кг залежно від розмірів та виконання.
При підборі трюкового самокату найважливішими елементами його конструкції є:
- Компресія
- Розмір та влаштування коліс
- Форма керма
Вибираємо тип компресії
Компресія - це система, яка з'єднує вилку та кермо, один із найважливіших вузлів. Від її виконання залежить надійність кріплення керма та його вільного обертання навколо своєї осі. Усього на самокатах поширено 4 типи компресії:
- різьбова
- HIC
- IHC
- SCS
Різьбова компресія найдешевша і найпростіша. Встановлюється на недорогі компліти. Фіксація відбувається за допомогою різьблення на вилці та двох великих гайок. Після чого зверху надівається кермо і затягується затискач.
Різьбова компресія вважається найбільш ненадійною та складною в обслуговуванні. Часта складність при налаштуванні - зробити так, щоб керма не люфтила, при цьому зберігаючи плавне обертання без зусиль. Ми не рекомендуємо самокат з такою компресією навіть якщо ви хочете вибрати трюковий самокат для початківців. Тим більше, що варіанти на надійнішій компресії коштують не набагато дорожче.
Компресія HIC - найпоширеніший стандарт на самокатах середнього рівня. Вся конструкція схована всередину кермової колонки і стягується верхнім болтом за допомогою ромашки у вилці. Це ходовий тип компресії, який ми рекомендуємо, як для новачків, так і для любителів. Практично всі самокати від виробника Hipe в середньому ціновому бюджеті комплектуються саме такою системою.
Компресія IHC - це просунута ітерація HIC. Характер затиску у неї схожий, але стяжка відбувається болтом знизу. Для цього необхідно обов'язково зняти переднє колесо. Особливість конструкції полягає в тому, що IHC стягується разом із кермом і після цього затискається затискачем.
Переваги:
- Одна з найлегших і найтехнологічніших - крутиться настільки м'яко, що кермо може легко зробити пару обертів під своєю вагою.
- Довговічна, не потребує частого обслуговування
Недоліки:
- Щоб зняти кермо, потрібно зняти колесо. Не зовсім зручно, якщо доводиться мандрувати разом із самокатом.
- Самокати на IHC дорожчі за своїх побратимів на HIC
Далі розглянемо велику та могутню компресію SCS. Вона по праву завоювала звання найневбивнішої, тому встановлюється на самокати просунутого рівня для найскладніших трюків та стрибків. У ній використовується потужний затискач на 4 болти. Його нижня частина якого є частиною компресії. Все що вам потрібно буде для складання - встановити та затягнути кермо.
Плюси:
- Дуже міцна
- швидке встановлення керма
Єдиний недолік компресії SCS - це її вага. Однак просунуті райдери усвідомлено йдуть на цю жертву заради міцності.
Один із найкрасивіших самокатів на SCS компресії -North Tomahawk.
РОЗМІР І ПРИСТРІЙ КОЛІС
Перш ніж визначитися з відповідним діаметром коліс, хочемо розповісти вам про напрямки катання на трюковому самокаті. Їх всього два: стріт і парк. У стріті всі трюки виконуються з використанням перил, бордюрів, бетонних конструкцій та інших предметів, які можна знайти на вулиці. У парковому катанні використовуються підготовлені конструкції: трампліни, рампи тощо.
Вважається, що для паркового катання потрібні невеликі колеса (100-110 мм у діаметрі). У стріту ж популярні колеса мінімум 120 мм, тому що в цій дисципліні потрібна велика швидкість та накат.
Крім цього, ще дуже важливою є конструкція колеса. Трюковий самокат вважається надійним, якщо на нього встановлені колеса з алюмінієвим осердям. Пластикових коліс краще уникнути, тому що їхня міцність нікуди не годиться.
Серед захоплених райдерів дуже популярні колеса із цілісним сердечником. Вони відрізняються більшою міцністю, але при цьому додають конструкції ваги. На самокатах початкового рівня такі колеса не можуть похвалитися належною міцністю, а важать чимало. Звідси висновок – не потрібно гнатися за ними, якщо ви хочете вибрати трюковий самокат для початківців.
кермо всьому голова
Саме форма керма відіграє ключову роль у виконанні складних комбінацій трюків. На сьогоднішній день широкого поширення набули два типи кермів:
- Т-подібний
- Y-подібний
Т-подібне кермо (Тешка) - найпоширеніший серед райдерів варіант. Він легкий і простий: насправді це дві сталевих труби з'єднаних в одному місці. На кермі такої форми немає пір'я, що підсилює, тому ймовірність попадання пальців під час трюків в них виключена. Для новачка таке кермо буде оптимальним вибором.
Y-подібне кермо більш міцне, але при цьому має велику вагу. Так що якщо ви просунутий райдер і не боретеся за кожен грам ваги, то кермо такої форми створено для вас.
Підведемо підсумки. Самокат можна вважати якісним, якщо:
- встановлена компресія HIC, а не різьбова
- Колеса зібрані на алюмінієвих осердях
Конструкція керма (T або Y) може бути будь-якою. Це суб'єктивний вибір кожного райдера, і тут потрібно орієнтуватися насамперед на відчуття.
ВИБИРАЄМО ВИСОТУ КЕРЛЯ І РОЗМІР ДЕКІ
Перед тим, як вибрати трюковий самокат за зростанням, потрібно знати, яка висота керма самоката буде оптимальною. Якщо кермо буде занадто високим або низьким, то кататися буде важко, не кажучи вже про виконання складних трюків.
В інтернеті існує цілий набір методик підбору висоти керма. Однак є універсальна порада: різниця між зростанням і висотою керма має становити 100-110 см. В інтернеті представлено багато таблиць, де чітко відстежується така залежність. При виборі першого самокату для початківця можете сміливо спиратися ці дані. Надалі райдер сам зрозуміє що йому потрібно: високе кермо чи все-таки нижче.
Щоб правильно вибрати трюковий самокат, рекомендуємо не нехтувати розмірами деки. Якщо обидві ноги помістилися на деці, а п'яти звисають на 4-5 см, то дека підійшла. Далі вже йдуть переваги райдерів:
- Для стрітового катання вибирають ширші деки, тому що на них зручніше ковзати.
- У парку зазвичай катаються на більш вертлявих вузьких деках
Підіб'ємо підсумок, щоб вибрати самокат для трюків легко і без підводного каміння, переконайтеся, що:
- Встановлено надійну компресію (HIC, IHC, SCS)
- Колеса зібрані на алюмінієвих осердях
- Висота керма та ширина деки відповідають зростанню райдера.
Всім добрих поїздок без падінь та травм!