Як вибрати шолом для велосипеда

Покатушки на велосипеді все більше стають популярними в нашій країні. Зростання популярності велосипеда зумовлене покращенням інфраструктури. Вулиці міста стають дружелюбнішими до велосипедиста: з'являються велодоріжки, будуються веломости, відкриваються велосипедні парки. Однак, навіть якщо ви не виїжджаєте на дорогу, не варто забувати про захисне екіпірування, найголовнішою частиною якого є велосипедний шолом. Навіть зараз, коли кататися в повному екіпі стало дуже модно, шолом досіпір викликає купу суперечок. Одні вважають, що шолом потрібно одягати кожен виїзд, інші ж повністю відмовляються від нього. Наша думка така: носити шолом - значить любити життя і не хотіти з нею розлучатися. Так що якщо ви по вуха закохані у своє життя, але не знаєте як вибрати велошлем, тоді ця стаття для Вас!
Які велошоломи бувають?
Перед тим як підібрати велошлем, потрібно розуміти, що він підбирається насамперед за стилем вашого катання. Адже погодьтеся, смішно спостерігати за звичайними міськими катальцями, які напнули на себе важкий шолом для екстремального катання. Ми щиро не хочемо, щоб читач нашої статті потрапив у таку ситуацію, тож прямо зараз поговоримо про основні види велосипедних шоломів. Усі вони поділяються на 4 основні категорії:
- Шосейний
- Міський
- MTB (Гірський)
- BMX (Котелок)
Для початку розглянемо шосейні шоломи. Вони вважаються найлегшими, оскільки ця дисципліна передбачає мінімальну вагу та максимальну швидкість на асфальті. Але це зовсім не означає, що вони тендітні і дають мінімальний захист. Звичайно, все залежить від вартості конкретного екземпляра. Але здебільшого всі сучасні шоломи для шосе виконані із найсучасніших матеріалів. Наприклад, топовий Specialized S-Works Prevail 2 виконаний за найсучаснішими технологіями із застосуванням карбону. Поетому він дасть спортсмену максимальний захист за мінімальної ваги. Серед шоломів для шосе виділяються варіанти для тріатлону або тайм-тріалу. Вони мають краплеподібну форму і часто мають спеціальний візор для очей. Такі шоломи покращують аеродинаміку, але заточені лише під свою дисципліну. Він навряд чи вам знадобиться, якщо ви не плануєте підкорювати Ironman.
Шолом для міста вже не може похвалитися такою низькою вагою або технологічністю, проте при правильному доборі ви не помічатимете його на голові. Хороший міський шолом обов'язково має бути зручним. У нього може бути не так багато вентиляційних отворів, як спортивний. Однак зручність та захист у них на першому місці. Наприклад, у нього збільшено тильну частину, а всі ремінці зроблені максимально широкими. щоб ніде нічого не давило. Наявність козирка - також для них не рідкість, адже він відособисто захищає очі від сонця.
Тепер перейдемо до шоломів для гірського велосипеда. Дисциплін у МТБ зараз досить багато, і тому всі гірські шоломи поділяються на кілька підкатегорій.
Крос-кантрійний - легкий і міцний гоночний шолом, нагадує шосейний. Однак має масивнішу тильну частину і дуже часто використовується з козирком. Козирок у МТБ, до речі, виконує функцію захисту від гілок, щоб під час катання чи падіння вони не хлестали по обличчю.
Топовий шолом для крос-кантрі досить мало важить і добре провітрюється за рахунок максимальної кількості вентиляційних отворів. Нерідко в ньому використовуються карбонові волокна, що підсилюють, і особливі склади пластику. Якщо ви не профі, тоді можете сміливо придбати шолом середнього рівня, його виконання та вага вас точно не розчарує.
Далі за ступенем захисту йде трейловий або ендуро шолом. Він все також нагадує на крос-кантрійний, проте дає більш просунутий захист збоку і ззаду. Пов'язано це зі зростанням швидкості та агресивності катання. У ньому ви зможете впевнено їхати вниз, а потім не перегрітися в підйомі, тому що тут ще багато отворів для провітрювання.
Якщо ви любите від душі поганяти в лісі, не боїтеся стрибків і агресивних спусків, тоді сміливо вибирайте такий шолом.
Фулл-фейс створено спеціально для тих, кого від божевільного узвозу утримує не страх, а лише затиснута ручка гальма. Насправді велосипедний "фулик" це полегшена копія шолома для мотокросу. Він дає максимальний захист усієї голови: потилиці, лобової частини, підборіддя та вилиць. У поєднанні з нашийником він чудово захистить шию від перелому.
У дисципліні БМХ та тріал використовуються шоломи з підвищеним захистом потилиці та боковин. На вигляд вони нагадують казанки, саме так і називаються. Особливості котелків полягають у малій кількості вентиляційних отворів. Це робиться для міцності і надійності. Регулювання за розміром голови тут також відсутнє. Але деякі моделі мають можливість регулювання об'єму за допомогою проставок з поролону різної товщини. Багато велосипедистів через незнання вибирають такі шоломи для звичайного катання.Але незабаром ловлять сонячний удар і повністю відмовляються від катання, думаючи, що у всьому винен великий. А справа лише в шоломі і його невірному підборі.
ВИБИРАЄМО РОЗМІР ШЛЕМУ
Тепер, коли ми з основними видами велосипедних шоломів розібралися, поговоримо про те, як вибрати розмір шолома для велосипеда. Майже всі виробники містом називають розміри літерами S, M, L, XL. Але підбирати розмір за якоюсь буквою – верх легковажності. За кожним літерним позначенням ховаються цифри, що позначають обхват голови. Тому перш ніж вибрати велошолом, ви повинні заміряти свій обхват голови. Він вимірюється по колу лобової частини, трохи вище за вуха. Наприклад, якщо у вас пвийшов обхват 58 см, то максимальне обхват шолома має бути на 2-3 см більше. Так у вас буде можливість подіти бафф, або змінити зачіску на більш пишну.
Загалом підбирайте розмір шолома так, щоб ваш обхват голови знаходився десь посередині розмірного діапазону шолома. Тоді ви зможете зручно затягнути, щоб він не бовтався і в той же час не передавлював.
Крім цього, зверніть увагу на неочевидні нюанси:
- Засувки та регулювання повинні крутитися та розстібатися без додаткових зусиль, щоб у разі непередбаченої ситуації ви могли швидко зняти шолом.
- Переконайтеся, що підкладки надійно закріплені. Інакше якщо вони відваляться або втратить форму, користуватися таким шоломом буде дуже незручно.
- Для дорослого шолома обов'язковим є наявність технології In-Mold. Це коли зовнішня оболонка відливається і нерозривно зв'язується із внутрішнім шаром пінопласту. Це робить шолом міцнішим, довговічнішим і надійнішим.
- Для катання в літню пору року вибирайте шолом світлих кольорів, він менше нагріватиметься на сонці і парить у голову.
І все-таки носити шолом чи не носити? Це як вибирати між “жити” чи “не жити”. Тому, катайтеся у шоломі, друзі. Навіть якщо вам здається, що це смішно. Навіть якщо всім навколо ви здається смішними. Пам'ятайте, що краще бути кумедним, ніж мертвим. Як би жорстоко це не звучало. Всім чудових покатушок!