067 620 66 11
Передзвонити?
067 620 66 11
Передзвонити?
Каталог товарів
Бонуси
Порівняння товарів
У обране
Каталог товарів
Порівняння товарів
У обране
Магазини
Mайстерня
Блог
Покупцям
Зв'язатися з нами

Як змастити ланцюг велосипеда

Як змастити ланцюг велосипеда

Ланцюг – найшвидше зношуваний компонент велосипеда. Її знос легко прискорити відсутністю догляду та неправильним мастилом, але можна і продовжити її пробіг при належному догляді та регулярному мастилі.

Що таке «знос ланцюга»? Ланцюг складається з ланок. Кожна ланка складається з двох напівланок – зовнішньої та внутрішньої. Напівланки скріплюються один з одним піном, на який одягається ролик. Ролик забезпечує зчеплення ланцюга та зубів зірочок. При експлуатації ланцюга відбувається зношування елементів ковзання і ланцюг при натягу подовжується. При подовженні ланцюга вище критичного значення * починають вироблятися зуби провідної зірки і, значно більшою мірою, зубці касети. Зношування ланцюга прискорюєтьсяпри проникненні всередину ланок бруду та піску, які при змішуванні з водою або мастилом перетворюються на абразив.

*Примітка. Зазвичай критичним значенням зношування вважається подовження ланцюга на 0.7%. Якщо зношений ланцюг замінений на новий своєчасно, то необхідності в заміні касети не виникає

Догляд за ланцюгом передбачає чищення ланцюга зовні та видалення бруду із внутрішніх частин ланок. Чим може здійснюватися чищення ланцюга? Машинками-цепемийками, спеціальними щітками з використанням дегризера** або миючого засобу, або за допомогою звичайних зубних щіток. Крім того, якщо ланцюг має роз'ємний замок, його можна вимити за допомогою органічних розчинників: бензину «калоша», гасу або уайт-спіриту у пластиковій пляшці. Після чищення ланцюга її необхідно ретельно просушити, після чогообов'язково змастити.

**Примітка. Як дегризер (очищувача від бруду) може застосовуватися рідина WD40 або спеціальні очищувачі ланцюга. Вони дуже добре вимивають бруд із усіх зчленувань ланцюга.

Вимоги до змащення:

  • проникнення всередину ланок та утримання всередині;
  • зниження тертя;
  • захист від корозії;
  • стійкість до вимивання водою;
  • запобігання попаданню бруду всередину ланок;
  • збереження своїх властивостей за низьких температур.

Популярні види мастил для ланцюга

Немає мастила, яка задовольняє всім переліченим вимогам. Іноді намагаються використовувати консистентні мастила типу солідолу. Це абсолютно безглуздо, оскільки солідол не проникає всередину ланок і на нього відбувається активне налипання бруду будь-якої погоди. Відповідно, бруд легко проникає всередину ланок. Вимивання солідолу водою відбувається досить швидко. Мабуть, єдина вимога, яку задовольняє солідол – захист від корозії. Ну, і крім усього іншого,солідол при активному зіткненні з повітрям досить швидко "дубеє", що сильно знижує ККД трансмісії.

Мастила на основі парафіну, особливо у вигляді водорозчинних емульсій, не захищають від корозії, легко вимиваються водою і погано переносять низькі температури (твердіють). Крім того, ККД трансмісії дещо нижче, ніж у мастил на основі олії.

Найбільшою мірою задовольняють переліченим вище вимогам масляні мастила з різними добавками, що додатково знижують тертя елементів ковзання: тефлоновими або керамічними. Ці мастила чудово проникають усередину ланок і добре утримуються всередині, завдяки чому попадання бруду всередину ланок утруднено, ці мастила добре захищають ланцюг від корозії та зберігають свої робочі властивості у всьому діапазоні температур. Мабуть, у цих мастил є два слабкі місця: вони поступово вимиваюється водою і крім того, на мастило на поверхні ланцюга може більш менш активно налипати бруд. Останній недолік можна парирувати ретельним протиранням поверхні ланцюга.

Мастила на основі масел діляться на мастила для сухої та вологої погоди. Вони маркуються символами Dry і Wet відповідно. Мастила для сухої погоди менш в'язкі і більш плинні, а мастила для вологої погоди, відповідно, більш в'язкі і менш плинні, тому вимиваються водою значно повільніше. Але умастилодля вологої погоди є проблема з інтенсивнішим налипанням бруду на поверхню ланцюга. У будь-якому випадку, мастила на основі масел забезпечують більш високий ККД трансмісії в порівнянні з іншими типами мастил.

Мастила з керамічними добавками значно дорожчі, ніж мастила з добавками тефлону. Звідси, мабуть, можна зробити висновок, що мастила з добавками тефлону можуть вважатися найкращим вибором з мастил на основі олії.

Саморобні мастила на будь-якій основі в цій статті не розглядаються, оскільки їх властивості не підтверджені нічим, крім емоцій їхніх виробників.

Про процедуру нанесення мастила. Мастило на поверхні ланцюга потрібне тільки у вигляді тонкої плівки для захисту від корозії. Тому змащення треба акуратно наносити на кожну ланку з розрахунком її легкого проникнення всередину. Одним з дуже економних способів нанесення мастила є використання шприца. Звичайно, це процедура більш довга і трудомістка, ніж просте поливання ланцюга мастилом, проте його слід визнати цілком доцільним у зв'язку з високою ціною мастила. Після нанесення мастила на кожневено потрібно почекати деякий час, щоб мастило проникло у ланки, потім ланцюг необхідно інтенсивно прокрутити, а потім протерти ланцюг зовні.

Очиститель для цепи велосипеда

Очисники для ланцюга велосипеда

смазка для цепи велосипеда

Змащення ланцюга велосипеда

Про ресурс мастила (міжмастильний пробіг). Реальний пробіг між процедурами мастила в суху погоду для якісних мастил на основі масел при дотриманні технології очищення та змащення ланцюга становить 200 – 300 км. Якщо у тебе залишилися питання і ти не знаєш на якому змащенні зупинитися, дзвони нашим фахівцям, і ми підберемо найкращий варіант під твої потреби!